Jak promować firmę w Internecie - 6 najlepszych sposobów W 2024 ROKU
PUBLIKACJE PR DLA TWOJEGO BIZNESU
Opinie o firmie w Internecie w dzisiejszych czasach są często najważniejszym kryterium, którym kierują się potencjalni klienci i partnerzy biznesowi. W dobie nieograniczonego dostępu do Internetu najpierw sprawdzamy firmę i jej opis w sieci, nawet szukając lokalizacji danej firmy pierwsze strony www, które pojawią się w wyszukiwarce będą zawierać opinie o twoim przedsiębiorstwie.
Złe opinie w Internecie
Zdarza się, że jeden niezadowolony klient potrafi napisać szereg złych opinii o firmie, które będą wyświetlały się przyszłym klientom i zniechęcały ich do skorzystania z usług danego przedsiębiorstwa.
Przypadki, w których klient oczernia firmę lub gdy klient pomawia firmę są bardzo częste, ze względu na nadal niską wykrywalność karalność tego typu czynów. Czasami niekorzystne opinie pisze także konkurencja. Niekiedy trudno jest ustalić źródło niekorzystnych opinii i jest to proces długotrwały, a niekorzystne opinie nadal widnieją w Internecie psując wizerunek firmy.
Jak usunąć złe opinie w Internecie?
Usunięcie złych opinii z Internetu jest często możliwe poprzez wystosowanie prośby do właściciela strony, na której zostały one zamieszczone. Możemy jednak spotkać się z odmową ich usunięcia. W przypadku sporu z klientem niekiedy trudno jest ustalić, kto miał rację i czy opinia klienta faktycznie jest niesłuszna.
W takim przypadku pozostaje ustalenie danych osoby, która napisała złą opinię i wystąpienie na długą i trudną drogę sądową. Opinia jednak nadal będzie widnieć.Nie wszystkie złe opinie należy usuwać, bo też nie każdemu klientowi można dogodzić i jest to zupełnie naturalne. Zamiast usuwać złe opinie w Internecie należy zadbać o jak najszybsze wyjaśnienie problemu, naprawienie opinii o firmie i inne działania, które mają za zadanie poprawić wizerunek firmy.
Czytaj również: Wpływ mebli biurowych na produktywność
Kryzys wizerunkowy w Internecie
Specjaliści od PR uważają, że nie sposób uniknąć kryzysów wizerunkowych w dobie Internetu. W mediach społecznościowych złe wieści rozprzestrzeniają się wręcz błyskawicznie. Nawet najmniejszy błąd firmy może w ciągu kilku godzin przerodzić się w poważny kryzys wizerunkowy w social mediach.
Jak przygotować się na kryzys wizerunkowy i jak na niego reagować?
Większe lub mniejsze kryzysy wizerunku zdarzają się każdej firmie i nie sposób ich uniknąć. Najlepszym, co można zrobić, jest przygotowanie scenariuszy postępowania na czas, gdy kryzys wizerunkowy się pojawi.
Co należy zrobić, gdy kryzys już się to wydarzy? Należy przede wszystkim odpowiednio zareagować i nie czekać, aż złe informacje zaczną się rozprzestrzeniać i zaburzać wizerunek firmy.
Strategia „chowania głowy w piasek”, która polega na tym, że firma stara się nie reagować i przeczekać, udając, że nic się nie wydarzyło i opinii “nie ma” jest nieskuteczna i szkodliwa.
Zamiast tego, dobrze jest wiedzieć jak reagować na złe opinie w Internecie:
- Odpowiedzieć na negatywny komentarz tak, by zażegnać konflikt
- Jeśli jest to zasadne to przeprosić za popełniony błąd
- Jeśli jest to zasadne zaproponować naprawę błędu
- Zadziałać na korzyść polepszenia wizerunku firmy w Internecie
Jak polepszyć wizerunek firmy w Internecie?
Polepszyć wizerunek firmy Internecie można na kilka sposobów, jednym z nich jest zadbać o dobre opinie w Internecie. Dobre opinie powinny być wiarygodne i uczciwe. Wówczas dla przykładu jedna niekorzystna opinia nie wpłynie znacząco na wizerunek firmy, która posiada dziesiątki innych, pozytywnych komentarzy.
Niezwykle ważne jest konsekwentne budowanie wizerunku swojej firmy w Internecie. Można zrobić to poprzez publikacje artykułów i wywiadów o wartościowych treściach na portalach lokalnych, branżowych, ogólnopolskich.
Jeżeli potencjalni klienci wpisując nazwę firmy w Internecie zobaczą, że pojawia się ona jako ekspert na stronach branżowych, czy informacyjnych – wówczas mniejsze znaczenie ma pojedynczy negatywny komentarz klienta. Większą wagę ma portal branżowy i profesjonalne publikacje o firmie.
Najlepszym działaniem na budowanie wizerunku firmy w Internecie jest spójne połączenie kilku sprawdzonych sposobów, takich jak
- publikacje wartościowych artykułów i wywiadów na portalach internetowych,
- dbanie o stały napływ pozytywnych opinii o firmie,
- zwiększenie widoczności firmy w sieci poprzez regularne publikacje na stronie www uwzględniające zasady SEO,
- zadbanie o ruch na stronie firmy poprzez właściwe pozycjonowanie firmy w Internecie.
Powyższe działania analizujemy i realizujemy kompleksowo w biurowizerunku.pl za pomocą między innymi dobranych do potrzeb klienta narzędzi SEM (marketing w wyszukiwarkach internetowych), publikacji w portalach ogólnopolskich i lokalnych, doradztwo wizerunkowe.
Julita Szewczyk
- Specjalistka ds. marketingu i promocji marek, dziennikarka, członek Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich.
- PUBLIKACJE PR DLA TWOJEGO BIZNESU
CO ZYSKUJESZ:
-
1. BUDOWA REPUTACJI:
PR pomaga w kształtowaniu pozytywnego wizerunku firmy i zarządzaniu jej reputacją w oczach konsumentów -
2. ZWIĘKSZENIE WIDOCZNOŚCI I ŚWIADOMOŚCI:
Dzięki PR marka może stać się bardziej rozpoznawalna, co jest kluczowe dla nowych i rozwijających się firm. -
3. BUDOWA WIARYGODNOŚCI I ZAUFANIA:
PR pomaga budować wiarygodność firmy i zwiększać zaufanie klientów i inwestorów. -
4. GENEROWANIE ZAPYTAŃ I SPRZEDAŻY:
Skuteczne działania PR mogą prowadzić do zwiększenia sprzedaży i pozyskiwania nowych klientów. -
5. WSPARCIE DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH:
PR skutecznie komplementuje inne działania marketingowe, np. pozycjonowanie w Google.
